יום שבת, 11 במאי 2013

הפער החברתי.



התלמידים של היום הספיקו לרכוש מיומנויות רבות, אשר מאפשרות להן לקבל מידע כאן ועכשיו. בו זמנית הם גולשים בפייסבוק, צופים בטלוויזיה, שולחים מסרונים ואף מדברים במסנג'ר. במקום להעמיק בנושאים חשובים הם מעדיפים לרכוש מידע קצר על הרבה דברים.
 
בכיתה התלמידים אינם מורשים לעסוק בכל הטכנולוגיה העשירה, שיש ברשותם והם הופכים לפאסיביים בזמן השיעורים. הדבר יכול להוביל לירידה במוטיבציה, רמת ההפרעות יכולה לעלות והרצון לחזור הביתה לטלוויזיה, למחשב לאיפון ולאייפד רק הולכת וגוברת.
ילדים רבים מאוד רוצים להצליח בלימודים, אך הלמידה הקונבנציונלית אינה מהווה גירוי אמיתי עבורם והמוטיבציה ללמידה הולכת ויורדת.
ישנם מורים, אשר אינם מאמינים באמת ביכולת הטכנולוגית עבור התלמידים, אומנם הם מודעים לכך, שיש בטכנולוגיה יתרון רב, אך לא כתוספת לחינוך בבית הספר. ישנם מורים, שמאמינים בהתפתחותה של הטכנולוגיה במערכת החינוך ואף מנסים להשתמש בה במהלך השיעורים, אך מחוסר ידע והבנה הם נתקלים בקשיים.
 
המסקנה הברורה שלי, שחשוב לנו כמורים לעסוק ולהתעדכן בטכנולוגיה העדכנית כל יום ולהביאה למערכת החינוך. השימוש בכך יכול לעזור מאוד ללמידה ולהפעיל גירויים רבים בקרב התלמידים. חשוב לנו כמורים להיות מעורבים בשינויים החלים בתלמידנו ולקחת חלק, אשר יכול להוביל להצלחה. כל שאנו בעצם רוצים זה לראות בהצלחה של התלמידים ואם הדבר אומר שעלינו להתחבר לעולמם מה טוב בכך.
 
 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה