במסגרת
לימודי בקורס משחקי רשת עם הגברת צביה אלגלי, התבקשתי לחקור משחק ולנתח משחק רשת.
משחק רשת הוא בעצם משחק מחשב בו משחקים דרך רשת מחשבים. המשחק יכול להתקיים דרך
האינטרנט או טכנולוגיה מקבילה. ישנם סוגים שונים של משחקי רשת, אך הבסיס הוא
היכולת של שחקנים אנושיים לשחק זה מול זה דרך הרשת אליה הם מחוברים. זאת בניגוד
למשחק מחשב רגיל בהם המשחק הוא מול דמויות וירטואליות הנשלטות על-ידי תוכנה.
בחרתי
לנתח את המשחק מיינקראפט אשר חשוף הן לילדי הפרטיים והן לתלמידיי. ראשית בדקתי מהו
משחק המיינקראפט- מיינקראפט הוא משחק מחשב עצמאי
בסגנון "ארגז חול" (בקוביות).
המשחק מתמקד בשני הבטים:
2. במצב ההישרדות- על השחקן לשמור על מד-החיים והרעב,
להתמודד עם מפלצות, להשיג משאבים וליצור כלים וחפצים.
המשחק גורם ליציאה באופן מודע מהעולם האמיתי
לעולם הדמיוני.
לאחר
בדיקה מעמיקה ניתחתי את המשחק לפי שני חוקרים: עשת, י. ( 2012), squiere (2000). משחק המיינקראפט הוא
משחק פתוח, התלמיד נמצא לאורך כל המשחק בלמידה והערכה. בבית הספר ישנה הפרדה לכך,
התלמיד אינו יכול להחליט וליצור באופן עצמאי, אלא העשייה שלו בבית הספר נעשית בהכוונת
המורה. במשחק, לתלמיד יש הזדמנויות ואפשרויות רבות במהלך המשחק לעשות דברים, כמו:
לשפר, ליצור, התמודדות עם בעיות ודרך לפתור אותן, ניהול משא ומתן ועוד. המשחק
מתחיל עם אותם מצבים לכולם בהתחלה: בהישרדותי- לשחקן אין כלום והמטרה שלו למצוא
לבדו דברים שיעזרו לו לשרוד כגון- אוכל, מים עצים לבניית בתים וכן עליו ליצור כלים
שיעזרו לו הן בבניה והן בהגנה מפני מפלצות. ביצירתי- לשחקן יש הכל. כלומר כל מה
שנדרש מהשחקן הוא בעצם ליצור את העולם הדמיוני שלו. כל שחקן מפרש את המשחק כרצונו,
משחק זה מאפשר לילדים מרחב להתנסות, להיות הוא עצמו ללא מגבלות, ללמוד חוקים
וכללים.
לאור
הממצאים גיליתי, כי לשחק במשחק זה מעבר להנאה, החוויה, היצירתיות, התוצרים
ורלוונטיות, משחק זה בעצם גורם לשחקן להיות מעורב בפעילות המשחקית בצורה נלהבת.
במשחק יש אתגרים שמחדירים אנרגיה ומוטיבציה להתקדם במשחק. מה שמאפיין מאוד את
הלומד של המאה ה-21.
קישור לעולם המיינקראפט:
https://minecraft.net/
משחק
קישור לעולם המיינקראפט:
https://minecraft.net/
משחק
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה