שימוש יומיומי ברשתות חברתיות בקרב ילדים ובני נוער.
בפוסט זה אמשיך להעריך את הפער הדיגיטלי שנוצרו באוכלוסיות השונות
בישראל. כאשר הדגש השוואה בין ילדים לבני נוער באוכלוסיות השונות בישראל.
במאמר "ישראלים בעידן הדיגיטלי 2012" דר' יובל דרור וסער
גרשון מצוין, כי הפער הדיגיטלי נוצר מכמה סיבות: מחסור באמצעים כלכליים:
חוסר יכולת לממן את הנדרש להתחברות, אי מודעות: חוסר הכרה בחשיבותה של
ההתחברות לאינטרנט, בעיית שפה: מחסום בשפה האנגלית שהיא השפה העיקרית ברשת,
תרבות: התנגדות לשימוש בטכנולוגיה וערכים שהיא מייצגת.
במסגרת הקורס "שילוב טכנולוגיות תקשוב ולמידה" בהנחיית
המרצה דר' חגית מישר-טל הצגנו לימור מור ואני השוואה בין ילדים לבני נוער
באוכלוסיות השונות בישראל- חילונים, דתיים, מסורתיים דתיים, מסורתיים שאינם דתיים
מיתוך המאמר של יובל דרור וסער גרשון, כאשר הדגש היה שימוש יומיומי ברשתות
חברתיות. ניתן לראות בהשוואה זו, כי השימוש היומיומי ברשתות חברתיות בקרב בני נוער
גבוה יותר אצל חילונים, מסורתיים שאינם דתיים ודתיים, אך השימוש היומיומי ברשתות
חברתיות בקרב ילדים מסורתיים דתיים גבוה יותר מהשימוש אצל בני נוער מאותה
אוכלוסייה. בחרנו להציג דפוסי פעילות ברשתות חברתיות של ילדים ובני נוער בקרב
קבוצות שונות בפסיפס האנושי במדינת ישראל מתוך עניין וסקרנות הנוגעים לתחום
עבודתנו כמורות בחינוך הממלכתי יסודי. אוחזר מתוך http://www.colman.ac.il/research/research_institute/Israel_project_Digital/Documents/Israelis_digital_.pdf
בהשוואה זו ניתן לראות גם, כי הפערים אינם גדולים בין ילדים ובני נוער
מקבוצות שונות משום החשיפה הבלתי נמנעת למדיה הדיגיטלית. ייתכן והדבר נובע גם
מהעובדה שבקבוצה הדתית אין טכנולוגיה אחרת מלבד המחשב והנגישות לגלישה במחשב רבה
יותר.
הצגת השוואה של שימוש יומיומי ברשתות חברתיות בקרב בני נוער וילדים בעזרת אינפוגרם: http://infogr.am/-----------793101
כיצד בעצם ניתן לצמצם את הפער הדיגיטלי שבכל זאת נוצר באוכלוסיות
השונות בישראל: מחשב לכל ילד- פרויקט מחשב לכל ילד הוקם בשנת 1996 על-ידי
אנשי עסקים בארץ וקיבל את חסותה של ממשלת ישראל. מטרת הפרויקט לסגור פערים בחינוך
בין ילדי השכבות החלשות לבין ילדי שכבות המבוססות.
להב"ה - לצמצום הפער הדיגיטלי בחברה הישראלית: מיזם של ממשלת ישראל שהחל בשנת 2001, המטרה צמצום פערים דיגיטליים.
המיזם מתמקד בהטמעת טכנולוגיות בפריפריה ובאוכלוסיות חלשות, בדגש על ילדים ונוער.
ניידע: פרויקט לצמצום הפער הדיגיטלית במגזר הבדואי בנגב:
אחד המגזרים הבולטים בו מורגש הפער הדיגיטלי הוא אוכלוסיית הבדואים בנגב.
אחד הבעיות היא חוסר בתשתיות בישובים המקשים על שימוש במחשבים בכלל וגישה לאינטרנט
בפרט.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה